SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av julia - 12 mars 2010 10:27

 Hejsan, det var ett tag sen vi skrev hära ! så här kommer lite kortfattad vad vi har haft för oss på senaste tiden!


Denna vecka har det hänt mycket allt från skola,jobb, arbeten osv men lite träning har vi allt hunnit med, och som jag berättade förut hur duktig han va på att gå lös brevid mig utan att dra iväg så vet ja inte vad det tog vägen för senaste gångerna sprang han iväg in på en tomt o åt upp fågelmaten som dom hade slängt ut på tomten (bullar och bröd osv ..) och börjat blivit lite ofokuserad igen och tycker allt runt omkring är mycket intressanre... kanske så att jag måste blir lite roligare i hans ögon igen för det verkar tydligen ha försvunnit annars har jag bara kört med att ha han koppad och berömt han när han går vid min sida och sen taggit bort kopplet och fortsätt berömt när han går vid min sida och säger komandot "här".. men aah krävs nog lite mera träning ibland undrar man allt hur stor deras lilla hjärna är   


Så det har blivit lite repetion med koppelgånendet hära som verkar helt glömt bort sig... hmm ..   


Annars har promenaderna mest beståt av bus med vår andra hund och lite inkallning som går bra när det inte är hästar eller andra hundar han är påväg fram till för då är dom såklart roligare än o springa tillbax till matte... Grrr !   


Men igår var vi på vår första Freestylekurs det gick toppen hela tiden förutom i slutet då han började blir lite trött och ofokuserad och ett ekipage brevid började kasta boll över hela planen med sin hund då sprack det och han sprang i fullfart ifrån mig och tyckte de nog skulle vara lite roligare och leka en stund när hjärnan hade jobba så mycket...   så var inte så bra slut men annars var han super duktig och kunde de flesta "trick" vi skulle göra; bla. slalom, snurra,rulla, front-som måste övas lite mera på!


oj, blev det ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa iaf


Trevlig helg !   

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards