SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg under juni 2010

Av julia - 30 juni 2010 20:42

Vad skönt det är att vara ledig, Midsommar spenderade jag & Ajax tillsammans ute på landet hos en kompis och hennes familj, var rikigt mysigt dom hade egen brygga där ajax höll sig om dagarna och plaska och hoppa från bryggan och imponerade på alla ;) han kan roa sig själv i flera timmar i strandkanten med o samla pinnar och tappa dom i vattnet o hoppa ner o hämta dom , eller bara ta en simtur och kolla läget :D


sen kom vi hem efter två dagar, då begav jag mig ut till mammas lilla torp o Strängnäs, rikigt mysigt ställe, och väderet ska man ju inte klaga på, så vi spenderade dagarna nere vid bryggan med lite tidningar, och ajax roa sig som vanligt själv och simma runt :)


många skogspromenader har det blivit oxå och många älgar har vi sett men ajax kolla på bara och sprang vidare och undra vare va för konstigt djur som stod o glode på oss :P skönt det , att han inte sprang fram, vet ju aldrig vad älgen får för dig :O och ena älgen hade två kalvar oxå !


Hoppas ni också haft en toppen midsommar ! 


Måste ligga på tork lite oxå ! ;D


Söta Tessi !funka jätte bra med ajax :)

    

Kompisen Molly, föredrog att ligga i solen och sola ! ;D

  Leker med pinne i strandkanten..   HOPP !  


Glad Sommar ! :)



Av julia - 15 juni 2010 20:58

Det var ett tag sedan vi lämna några spår här märkte jag, men fullt upp såhär precis innan sommarlovet och så har jag legat med feber hela helgen men börjar bli bättre nu :)

Igår tog jag mig ork att åka in till stan och äta god midddag och kolla den nya Sex and the City 2 filmen, var rikigt bra, trots den dåliga kritiken ?   


Och nu är vi just hemkommna får dagens hundträning, det var öppenträning nere på hästängen, mycket trevligt och nyttigt att träna med mycket andra hundar, var både inkallning förbi alla hundar och mattar och slalomgående genom hundar och även tsm med en annan hund på andra sidan om en, mycket nyttigt ! men Ajax höll fokus hela tiden :) *stoltmatte*

och platsliggning var det också ,något jag tycker förbättras varje gång, denna gång klarade vi det med både störmoment av en människa som gick slalom runt hundarna och en förare med hund som gick slalom förbi :)


men nu ska de kokas lite tee och krypa ner i soffan :)


  



Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards