SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Hård Träning !

Av julia - 28 juli 2010 14:45

Hejsan!


Har varit mycket utflykter hit och dit under sommaren, vilket innebär mycket miljöträning :) men den vanliga träningen , lydnad och freestyle och sånt har hamnat lite bakom... men igår tog vi tag i det hela och åkte ner på den öppna träningen och den var GULD VÄRD, det är alltid två tränare och så får hur många som helst komma men verkar som de flesta är på semester för vi va bara tre stycken så kändes som en privat träning, det kallar vi LYX ! 


Så vi började med en gemensam platsliggning och sen var det egen träning i en kvart då passade vi på att gå fram till ena tränaren och be om lite tips, så det vi tränade mest under kvällen var att kunna gå fram o ställa oss brevid en hund utan att han ska hälsa utan min tillåtelse , och det är något han absolut inte kan för jag har varit alldeles för "mammig, och stannat på valpstadiet" tyckte dom, så dom (tränarna) tyckte att nu är han så pass stor att han ska lära sig att ta hand om sitt uppförande , jag ska inte behöva säga till att sitta och stanna och hej o hå hela tiden, han ska uppföra sig och säger jag att han får hälsa så får han de, och det känns som ett steg närmare att kunna vara lös i alla olika miljöer när han vet att han inte får hälsa fören jag sagt att han får iallfall, så nu är det upp till mig att vara konsekvent på varje promenad och gå med helt löst koppel och vill han dra fram till hundar eller människor så ska jag vara där och korrigera DIREKT !  så nu ligger vi i hårdträning hära, (och sluta dra dra bort han i kopplet, vilket är så lätt hänt.....   ) 


så vi övade det under kvällen på dom andra hundarna , men körde också gemensam inkallning, fotgående brevid varandra och förbi varandra och en massa olika trick för att han skulle tänka på annat också :) 


så var supernöjd med kvällen och fick motivationen tillbaka att nu KÖR VI ! och ajax var helt slut, gick bakom mig påvägen hem,(vilket inte händer ofta )


Imorgon tar jag ock ajax tåg till Trosa för att spendera helgen hos en kompis landställe ! 

Sen på söndag åker vi hem och packar om väskan och beger oss till Älvkalerby- vårat egna landställe ! och där blir det massa träning i skogen , blocka svamp, blåbär, cykelturer, bad och en massa träning på vår "läxa "   



Oj, undra om någon orkar läsa all den här texten.. men vi önskar er bra sista veckor av sommaren och semestern   


   Dags att släppa "valpstadiet" och öka kraven på lille pojken då :) 



KRAM Julia 

 
 
Ingen bild

Maja

10 augusti 2010 17:46

Hej!
Detsamma, jag följer din blogg mycet noggrannt :) Det är så roligt att läsa om allt ni hittar på och se bilder. Ajax verkar vara lika badtokig som syrran haha
Ha en fortsatt skön sommar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia - 26 februari 2012 19:19


Oturen har kommit till oss...först Ajax som varit skadad & lagom till han blivit bra så har jag åkt på värsta förskyldningen.. kan inte komma på nån gång jag varit så här förskyld och ont i halsen, varit helt sängliggande några dagar! Träningsnervern...

Av julia - 18 februari 2012 13:39

Igår var vi ute 3 ½ timme tillsammans med Elin & Tindra , det blev en lång promenad + lite mys i solen med smörgås och varmchoklad !      Ibland lyckad lilla Tindra gå igång ajax att leka ;D    finste Ajax        Stannade upp ibla...

Av julia - 9 februari 2012 20:02

men nu är vi tillbax... motivationen och  tiden för bloggen har inte funnits ! Men nu hoppas jag vi kan komma igång igen med lite uppdateringar !    Det har såklart hänt massor sen sist, men finns inte ens människa som skulle orka läsa allt, så...

Av julia - 7 december 2011 08:45

Det går lite trögt med bloggandet för tillfället nu..har inte rikigt tiden och motivationen!   Sista jag skrev skulle vi precis börja våran frittfölj kurs och idag är det sista gången på kursen, jätte tråkigt för det är en rolig kurs och man lär ...

Av julia - 10 november 2011 14:04

Igår började vi på en frittfölj kurs hos Emma! så nu jäklar ska vi bli proffs på frittfölj ;D  Kursen verkar vara väldigt givade, vi ska bryta ner fotgåendet i mindre bitar och sedan pussla ihop allt när alla bitar är "färdig lagade" .   Vi har...

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards