SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg under november 2010

Av julia - 26 november 2010 12:14

Utställningen i Eskilstuna förra helgen var ju allt annat än bra, kändes helt o planerad, det var trångt folk fick stå i trapperna med sina hundar och var många som kom med burar med fanns ingen plats att kunna sätta upp dem.. och när man skulle in i ringen fick man trycka sig fram mellan alla o krypa under "snörerna" .. och domaren kändes inte som den bästa då det var oordning vems tur som skulle komma in och folk sa att han inte var utbildad domare utan va någon uppfödare som hade hyrt in då det var mer hundar än tänkt som anmälde sig... 

Men nog om det, vi ser det som en bra miljöträning, och Ajax skötta sig Galant! drog inte fram till hundar utan nästan tvärtom, tyckte de va lite läskigt med så mycket hundar nära inpå ! 


Så blev vi lite uppskrämda inför stora Hundmässan, då det kom fram en som föder upp Aussie som sa att dom enbart kollar på vem som är den mest välklippta, tjockaste pälsen osv ...  för de första har han inte mkt päls ( tappar för o få vinterpäls ?) och för de andra har vi ingen aning om hur man klipper, vi fick hjälp med svansen.. men lär väl behövas klippas igen.. svårt när de är halvsvans, och ska var det massa annat man ska klippa ? 

Någon som vet något om hur en Aussie ska va klippt ? har då aldrig klippt han förut inför en utsällning, men de har ju gått bra ändå :)   



    


Men nu ska jag hoppa in i duschen och sedan packa ihop för att ta en promenad ner till hundängen och träna agility med Elin & Tira !   


Av julia - 12 november 2010 19:58

ÅHHHH ! vad glad jag blev igår när jag såg att jag fått svaren från rönken, jag var jätte orolig för hur hans höfter var då han härom veckan helt halt ... men vart orolig i onödan för min lilla prins för dom var kanonens, VÄ: A och HÖ: B och armbågar 0 ! kan inte bli så mycket bättre   


Så nu ska vi tuta o köra och ta o sätta fart, är taggad på att komma igång med lydnanden och tävla.. men är nog ett tag tills vi vågar och är klara för detta... men vi ska ju iaf ta ett stort steg i december och vara med på hundmässan   

som tur är har vi också anmält oss till utställning i esklilstuna nästa helg som lite träning ! :) 


Det är mycket nu, agilityn måste vi hålla iform också, vi håller på med så mycket hipp som happ , freestyle, lydnad, frisbee, agility osv... men kommer alltid till skott med något.. men det ska det bli ändring på   



Meeen tufft är det ibland.... Men vi ska inte ge upp Ajax vi kämpar på o trotsar mot er... 



   Min finaste finaste finaste, inget kommer emellan oss   

Av julia - 2 november 2010 20:37

Det blir inte lika ofta man skriver här nu, men det ska vi ta tag i , mycket som händer ! 

Senaste tiden har det varit mycket träning och lååååång promenader :D 

Vi har också bokat en utställning nu den 21 November i Eskilstuna, som ska vara lite "träning " för utställningen på stora hundmässan i December där vi tänkte att vi skulle våga vara med !   

Någon annan av syskonen som ska vara med ?   


Har även bokat en tid för rönken nu på torsdag morgon, usch är så nervös något som inte stämmer med min lilla älskling     


  

Den absolut bästaste !! <3


Kram 

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards