SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

utställning

Av julia - 26 november 2010 12:14

Utställningen i Eskilstuna förra helgen var ju allt annat än bra, kändes helt o planerad, det var trångt folk fick stå i trapperna med sina hundar och var många som kom med burar med fanns ingen plats att kunna sätta upp dem.. och när man skulle in i ringen fick man trycka sig fram mellan alla o krypa under "snörerna" .. och domaren kändes inte som den bästa då det var oordning vems tur som skulle komma in och folk sa att han inte var utbildad domare utan va någon uppfödare som hade hyrt in då det var mer hundar än tänkt som anmälde sig... 

Men nog om det, vi ser det som en bra miljöträning, och Ajax skötta sig Galant! drog inte fram till hundar utan nästan tvärtom, tyckte de va lite läskigt med så mycket hundar nära inpå ! 


Så blev vi lite uppskrämda inför stora Hundmässan, då det kom fram en som föder upp Aussie som sa att dom enbart kollar på vem som är den mest välklippta, tjockaste pälsen osv ...  för de första har han inte mkt päls ( tappar för o få vinterpäls ?) och för de andra har vi ingen aning om hur man klipper, vi fick hjälp med svansen.. men lär väl behövas klippas igen.. svårt när de är halvsvans, och ska var det massa annat man ska klippa ? 

Någon som vet något om hur en Aussie ska va klippt ? har då aldrig klippt han förut inför en utsällning, men de har ju gått bra ändå :)   



    


Men nu ska jag hoppa in i duschen och sedan packa ihop för att ta en promenad ner till hundängen och träna agility med Elin & Tira !   


 
 
Emma Willblad

Emma Willblad

26 november 2010 15:50

men hr gick det då?? Lycka till på träningen!

http://www.k9world.se

julia

27 november 2010 18:42

Han var ju somsagt ingen domare,men vi gick inte vidare, men det var bara ajax & en valp som va Assie och valpen gick in föst och dem sa att den blev bäst i ras, men ajax hade ju inte ens kommit in i ringen innan dess? så allt var lite snurrigt ^^

 
Ingen bild

Lotta o Skuggan

28 november 2010 14:59

Jag kommer att vara där och hjälper dig med klippningen. Var bara där tidigt brukar vara knöligt med parkering.
Ha det Lotta

 
Ingen bild

Anna

3 december 2010 19:03

Hej!
Jag har en liten Aussie kille från samma kennel men född 100507 och brukar läsa din blogg. Tycker det är så roligt att läsa om era framsteg;) Jag har hittat en länk till en dansk kennel som beskriver hur de ska klippas, jag har inte klippt min kille än men tycker att beskrivningen är bra. www.leading-angels.dk Hoppas det kan vara till någon hjälp och lycka till i Stockholm, vi kanske ses där.

julia

17 december 2010 17:21

aha, vad roligt :D
ska kolla in länken ! tusentack :)
ska du också ställa ut ?

 
Ingen bild

Anna

19 december 2010 17:31

Hej igen!
Det var kul att träffas på hundmässan!! Ajax var jättefin.

Mvh Anna m Casper

julia

20 december 2010 15:55

Hej !
Ja det var det :) Tack så mycket !
hoppas vi får se casper någon gång också :D

/ Julia & Ajax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia - 26 februari 2012 19:19


Oturen har kommit till oss...först Ajax som varit skadad & lagom till han blivit bra så har jag åkt på värsta förskyldningen.. kan inte komma på nån gång jag varit så här förskyld och ont i halsen, varit helt sängliggande några dagar! Träningsnervern...

Av julia - 18 februari 2012 13:39

Igår var vi ute 3 ½ timme tillsammans med Elin & Tindra , det blev en lång promenad + lite mys i solen med smörgås och varmchoklad !      Ibland lyckad lilla Tindra gå igång ajax att leka ;D    finste Ajax        Stannade upp ibla...

Av julia - 9 februari 2012 20:02

men nu är vi tillbax... motivationen och  tiden för bloggen har inte funnits ! Men nu hoppas jag vi kan komma igång igen med lite uppdateringar !    Det har såklart hänt massor sen sist, men finns inte ens människa som skulle orka läsa allt, så...

Av julia - 7 december 2011 08:45

Det går lite trögt med bloggandet för tillfället nu..har inte rikigt tiden och motivationen!   Sista jag skrev skulle vi precis börja våran frittfölj kurs och idag är det sista gången på kursen, jätte tråkigt för det är en rolig kurs och man lär ...

Av julia - 10 november 2011 14:04

Igår började vi på en frittfölj kurs hos Emma! så nu jäklar ska vi bli proffs på frittfölj ;D  Kursen verkar vara väldigt givade, vi ska bryta ner fotgåendet i mindre bitar och sedan pussla ihop allt när alla bitar är "färdig lagade" .   Vi har...

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards