SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av julia - 13 mars 2011 09:34

Igår började ronja löpa så spenderade vi nästan hela dagen ute, vi åkte ner till tyresö bk för att tränna men det var som en isbana... så blev inte så mkt träning som tänkt men lite blev det allt, så var det lite hundar där som vi övade på att inte bry sig(inte lägga märkte till dom..) det gick bra, han var även lös när två shäfrar sprang bakom oss :) 

Sedan satte vi oss på klippan där snön smält bort och övade lite passivitet, det gick förbi många hundar och människor och på vår andra sida var vattnet där det simmade svanar som var väldigt intressanta ! 

Sedan avslutade vi med en lååångpromenad tillsammans med Jennifer och hennes Tax Molly   


Någon som har både hanne och tikar hemma och ingen av dom e kastrerade ? hur gör ni när tiken löper, nå tips ? eller håller dom bara isär under den tiden ?


Igår kväll fick hade vi middagsgäster som hade två småbarn som var väldigt intesiva med hundarna, jag blev så stolt över Ajax, han var så lugn och fin, låg där på golvet trots att det sprang runt och skrek och satte sig och pussa och krama på han! så när vi satte oss i fika rummet la jag han en bit bort och där låg han ! sånna dagar som igår är då man verkligen blir stolt över sin hund och känner att träningen visar sig och motivation stiger för att fortsätta   och man får höra att man har en fin och uppfostrad hund! 



Men nu måste jag till mamma och lämna Ajax och sen vidare och jobba ! 


Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards