SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Utställning & promenad

Av julia - 21 mars 2011 15:31

Lördagen var en låång dag, startade med att klockan ringde 05.15 vi packade ihop oss och 06.15 stod vi nere på parkeringen vid Tyresö Centrum och tränade lite Freestyle och lydnad. Ajax var lika allert klockan 6 på morongn så de vara bara köra! 

Sedan åkte vi vidare hämtade vi upp Elin vid 07.00 och begav oss till Sollentuna rackethall för att ställa ut Ajax uppfödares ena tik, Wilja, en super söt tjej som är 10 månader. Var nervös innan att ställa ut en hund jag aldrig träffat och inte är min egen, så det var en super bra träning för mig också och vinna lite över min räddsla ! 


Men utställningen gick super bra, hon fick jätte bra kritik (jag med att visat henne bra), hon var ända tiken så blev bästa tik (såklart) och sedan även BIR så det var super kul ! 

Nästa helg ska hon ställas igen och jag har även med mig Ajax som jag inte tror det kommer gå så jätte bra för, men ser det mest som träning  


I utställningsringen;

 

Sötnosen Wilja;

 


Vi kom hem rätt tidigt klockan var inte mer än 10-11 nån ting så vi åkte och hämtade Emmas pumi Tira och begav oss till skogen för att äta upp får "matsäck" vi hade med oss. vilket nog uppskadades massor av hundarna ! 


hur underbart vi hade kan ni få se i en drös bilder; 


Hopp bilder på självaste Pajjasen (Ajax)

               


Leka måste vi ockå göra; 

 

Elin & Tira 

 

Tira 

 

Lika cool som Ajax ;) 

  

Sen blev det paus och fika och sola på schemat ! 

 



Nu ska jag gå och laga middag sedan blir det att åka iväg på hundträningen!  

Så mer om kvällens hundträning kommer senare !  

 
 
Maja

Maja

23 mars 2011 10:54

Grattis till att det gick så bra att ställa ut Wilja! Vad fin hon är :)
Och Ajax är sin syrra upp i dagen ser jag på hoppbilderna. tokiga hundar ;)
Lovar att skriva om vår svallerträning när jag får tid. Kramar från Skåne!

http://www.majaonemi.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia - 26 februari 2012 19:19


Oturen har kommit till oss...först Ajax som varit skadad & lagom till han blivit bra så har jag åkt på värsta förskyldningen.. kan inte komma på nån gång jag varit så här förskyld och ont i halsen, varit helt sängliggande några dagar! Träningsnervern...

Av julia - 18 februari 2012 13:39

Igår var vi ute 3 ½ timme tillsammans med Elin & Tindra , det blev en lång promenad + lite mys i solen med smörgås och varmchoklad !      Ibland lyckad lilla Tindra gå igång ajax att leka ;D    finste Ajax        Stannade upp ibla...

Av julia - 9 februari 2012 20:02

men nu är vi tillbax... motivationen och  tiden för bloggen har inte funnits ! Men nu hoppas jag vi kan komma igång igen med lite uppdateringar !    Det har såklart hänt massor sen sist, men finns inte ens människa som skulle orka läsa allt, så...

Av julia - 7 december 2011 08:45

Det går lite trögt med bloggandet för tillfället nu..har inte rikigt tiden och motivationen!   Sista jag skrev skulle vi precis börja våran frittfölj kurs och idag är det sista gången på kursen, jätte tråkigt för det är en rolig kurs och man lär ...

Av julia - 10 november 2011 14:04

Igår började vi på en frittfölj kurs hos Emma! så nu jäklar ska vi bli proffs på frittfölj ;D  Kursen verkar vara väldigt givade, vi ska bryta ner fotgåendet i mindre bitar och sedan pussla ihop allt när alla bitar är "färdig lagade" .   Vi har...

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards