SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Träningskväll !

Av julia - 21 mars 2011 20:42

Nyss hemkommna från kvällens träning, och fy så jag skäms nästan över att vi varit så slarviga med träningen.. vad har hänt ? trilla vi plötsligt ner till ruta ett ? ! 

men lite skyller jag på Ronja här hemma som höglöper, Ajax tycker det är jätte jobbigt och är inte rikigt sig själv då... hoppas det är över snart ! 


Men träningen i sig var jätte bra, tränade för Emma och Linn(om jag inte minns fel), super duktiga tjejer, övade vardagslydnad med mycket hundmöten att bara mingla runt bland alla hundar och medan hunden följer föraren utan att man ska behöva tjata på hunden, en gång räcker att säga att hunden ska gå brevid, och sedan massa hundmöten ute på gatan och hälsande på människor medan hunden satt lungt och fint (lite svårt för ajax då han ÄLSKAR människor) men han sköte sig :) 

Och så avslutade vi med lite Trix ! 



Nu är tävlingsandan återkommen och känner efter ikväll att vi måste hitta en kurs att gå! både för att träna med mycker hundar runt oss och för att verkligen hålla i träningen ! 

 
 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

24 mars 2011 12:58

Hej på er

Jag förstår var du menar.Ibland kommer man in i perioder när det inte alls fungerar men det är bara att bryta ihop o komma igen.
Ni verkar så duktiga båda två så det ska nog inte vara några bekymmer.
Jag går en kurs hos en jätteduktig tjej som heter Ingela.
Nu har jag fått ett nytt tips på hur jag ska få Ziggy att gå längre bak vid fritt följ o linförighet.
Vad händer då: jo helt plötsligt så kan han varken läggande eller ställande under gång.Båda de momenten har han kunnat perfekt.Så det är bara att backa i de momenten och hjälpa honom rätt så ska det nog fungera.
På söndag ska vi på en träningstävling som Ingela ordnat :)
Gå gärna in på hennes sida o kolla om du vill.
http://ostanvindens.se/
Kramar från oss båda.

http://ziggy.bloggplatsen.se

julia

24 mars 2011 20:04

vad roligt! skriv gärna hur ni gör med att han går för långt fram (ajax gör desamma..) ja, gäller att hitta motivationen igen o köra!
ska kolla in hennes sida, lycka till på träningstvälingen :D kram kram

 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

25 mars 2011 15:25

Hej
Jag går några steg framåt o sen några steg bakåt o sen framåt igen o bakåt.
Så gör jag hela tiden och belönar när han är i rätt position.Jag har godisen i vänster hand intill benet och säger bra o varsågod så får han hämta godiset i handen.
Man får inte flytta fram handen utan det är viktigt att han får backa o hämta den.
Man måste vara konsekvent och även göra detta om man kör andra moment typ läggande under gång.
Hoppas du förstår vad jag menar.Det är svårt att skriva ner hur man gör.
Om du kommer till Katrineholm på aussieträffen så ska jag visa.
Jag har tänkt be min sambo att filma ibland så man kan lägga in på bloggen hur man gör.
Vi får se när det blir :)
Kram o lycka till med träningen.

http://ziggy.bloggplatsen.se

julia

25 mars 2011 16:54

jo jag tror jag förstår vad du menar :D tack !
ah vad roligt !
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia - 26 februari 2012 19:19


Oturen har kommit till oss...först Ajax som varit skadad & lagom till han blivit bra så har jag åkt på värsta förskyldningen.. kan inte komma på nån gång jag varit så här förskyld och ont i halsen, varit helt sängliggande några dagar! Träningsnervern...

Av julia - 18 februari 2012 13:39

Igår var vi ute 3 ½ timme tillsammans med Elin & Tindra , det blev en lång promenad + lite mys i solen med smörgås och varmchoklad !      Ibland lyckad lilla Tindra gå igång ajax att leka ;D    finste Ajax        Stannade upp ibla...

Av julia - 9 februari 2012 20:02

men nu är vi tillbax... motivationen och  tiden för bloggen har inte funnits ! Men nu hoppas jag vi kan komma igång igen med lite uppdateringar !    Det har såklart hänt massor sen sist, men finns inte ens människa som skulle orka läsa allt, så...

Av julia - 7 december 2011 08:45

Det går lite trögt med bloggandet för tillfället nu..har inte rikigt tiden och motivationen!   Sista jag skrev skulle vi precis börja våran frittfölj kurs och idag är det sista gången på kursen, jätte tråkigt för det är en rolig kurs och man lär ...

Av julia - 10 november 2011 14:04

Igår började vi på en frittfölj kurs hos Emma! så nu jäklar ska vi bli proffs på frittfölj ;D  Kursen verkar vara väldigt givade, vi ska bryta ner fotgåendet i mindre bitar och sedan pussla ihop allt när alla bitar är "färdig lagade" .   Vi har...

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards