SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Onsdag,träning, födelsedagsfirande

Av julia - 13 april 2011 21:56

Idag började dagen med att väckarklockan ringde 05.10 imorse och det var dags att gå ut med hundar 1 timme, sedan var det hem och fixa sig, in och fira pappa med paket och frukost på sängen (han fyller år idag ) sen till skolan som började 8.00 ! 


Sluta skolan vid fyra tiden, stressade hem och hjälpte till att fixa och ut med hunden en kortis för att sedan ta emot gäster som skulle komma på middag sen vart det att äta och sen kasta i sig efterrätten och ta bilen till hundträningen ! 


Hundträningen började bra, han skötte sig var lite ovanligt gnällig ... men slutade sen när vi kommit igång med övningarna  :) 


och när inte hundträningen slutar så bra som den startade känns det aldrig så bra... 

Ajax är väldigt "oförutsägbar" eller vad man ska säga, räcker med att man gett han fri komando och blinkar så tar han chansen o tror att han är fri och gör vad han vill, så han sprang såklart till den lilla valpen som han tycker sett jätte kul ut hela kvällen :/ blir så ledsen, men har även höga krav .. vill ha en hund som alltid ska kunna vara lös i alla situationer , men det är nästan så man inblillar sig att det är bara vissa individer (som födds som det ) som klarar det...


men men,


nu ska jag ta en kopp tee och äta en pajbit sedan blir det nog sova för att orka upp vid fem tiden imorron igen !


Go´natt !  

 
 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

14 april 2011 08:06

Tjaa
05.10 det är tidigt zzzzzzzz.
Jag känner igen det här att hunden själv tar för sig.Jag tror att det är bara att köra mycket stabilitets träning och koncentration.
Ziggy kan oxå vara gnällig.Jag tränar med externbelöning och han får absolut inget frikomando förrän han verkligen är tyst och koncentrerad och i bra position där jag vill ha honom.
Du får aldrig låta honom tjuva belöning.Ziggy gör inte det men för säkerhets skull så kör jag med godis i snusdosa.Han får frikommando och springer o hämtar dosan som han kommer till mig med så öppnar vi den tillsammans.
Hoppas det är ett tips som kan funka för er.
Yvonne

http://ziggy.bloggplatsen.se

julia

14 april 2011 14:48

Tack för tipsen ! vi har kört en del stabilitet med godis och leksak och då funkar det bra .. har du några tips på övningar du gjort med Ziggy ? :)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julia - 26 februari 2012 19:19


Oturen har kommit till oss...först Ajax som varit skadad & lagom till han blivit bra så har jag åkt på värsta förskyldningen.. kan inte komma på nån gång jag varit så här förskyld och ont i halsen, varit helt sängliggande några dagar! Träningsnervern...

Av julia - 18 februari 2012 13:39

Igår var vi ute 3 ½ timme tillsammans med Elin & Tindra , det blev en lång promenad + lite mys i solen med smörgås och varmchoklad !      Ibland lyckad lilla Tindra gå igång ajax att leka ;D    finste Ajax        Stannade upp ibla...

Av julia - 9 februari 2012 20:02

men nu är vi tillbax... motivationen och  tiden för bloggen har inte funnits ! Men nu hoppas jag vi kan komma igång igen med lite uppdateringar !    Det har såklart hänt massor sen sist, men finns inte ens människa som skulle orka läsa allt, så...

Av julia - 7 december 2011 08:45

Det går lite trögt med bloggandet för tillfället nu..har inte rikigt tiden och motivationen!   Sista jag skrev skulle vi precis börja våran frittfölj kurs och idag är det sista gången på kursen, jätte tråkigt för det är en rolig kurs och man lär ...

Av julia - 10 november 2011 14:04

Igår började vi på en frittfölj kurs hos Emma! så nu jäklar ska vi bli proffs på frittfölj ;D  Kursen verkar vara väldigt givade, vi ska bryta ner fotgåendet i mindre bitar och sedan pussla ihop allt när alla bitar är "färdig lagade" .   Vi har...

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards