SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av julia - 20 maj 2011 21:46

Nu är vi  hemkommna från hundlägret vi varit på i 3 dagar (2 nätter). Det var en  stuga i skogen som hade en jätte stor gräsplan och nedan för den låg vattnet med både strand och brygga !  


Under lägret var det mest fokus på spåra (både personspår och viltspår) Ajax förstod inte rikigt var det var han skulle göra, han är van att vi jobbar tillsammans och stanna nästan hela tiden och titta upp på mig för att få hjälp... men i slutet började poletten trilla ner lite .. men inte rikigt ! Det är inte vår starka sida det där med att spåra... 


Vi hade även lite tävlignar & lekar både med och utan hund, tävligslydnad, aktivieringspromenad och lite sånt  :) 


Det var en rolig helg, famförallt nyttig för Ajax, fanns några hanar som inte gillade andra hanar men Ajax hade inga problem han går förbi (helst fort, när dom börjar morra/skälla på han). Så är stolt över min lilla paj, är lätt och ha o göra med o snäll o älskar allt o alla :) haha ! 
Han hade bra konentration trots att vi bode med runt 30 andra hundar och kunde vara lös på gräsplanen, ja han skötte sig över förväntan bra ! 



Ps: påvägen hem från lägret skjussade jag hem Elin & Pumin Tyra (som Elin lånat av matten Emma) Emma har nu en kull pumivalpar som är 7 veckor som vi han in o gosa med, Elin ska ha en av tikarna,och herregud vad kär man blir i dom små bollarna, tur att alla redan fått en matte som väntar på dem annars hade det varit riktigt svårt att motstå en sån liten. men om kanske 2 år är vi redo för en liten...? (a) 


Nu ska vi sova sova sova så vi är på topp igen imorgon för då är det Tävlingslydnadsläger lördag&söndag som vi verkligen ser fram emot, ska bli jätte kul ! :)


Go´natt !  



Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards