SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av julia - 22 maj 2011 18:35

Nu är våran två dagars intensiv tävlingslydnadskurs slut.. har varit en roligt kurs och väldigt givande ! Jag trodde att vi var i stort sett klara.. men upps så knas man kan tro ! jag behöver verkligen se och höra det i verkligen för att se och förstå hur det ska vara för att nå upp till 10:orna. vi skulle säkert kunna tävla men 10:orna skulle vi nog inte få se... Så nu har vi massa ny inspration och tips på hur vi ska sätta alla momenten. vi ska satsa mycket på snabba lägganden så han flyger ner med båda framtassarna samtidigt, snabba ställanden där båda frambenen ställer dig på ett "pang" samtidigt. vi har en del kvar på apporteringen för att få ett fint och hårt gripande. 


Det är så mycket lättare och se hur man ska göra än o göra det själv.. så den som behöver mest träning är nog jag... haha ! 


Men det har varit en super kul kurs men framförallt nyttig för oss för att förstå hur viktigt det är med grunderna som jag måste erkänna att vi slarvat rätt mycket med och bara sett att helheten funkar okej.. 


Men nu är det vila som gäller och sen hårdträning :D

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards