SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg under juni 2011

Av julia - 28 juni 2011 22:37

Är inte så bra på att uppdatera hära och speciellt inte nu på sommaren när det är jobb, ledighet och massa annat som händer.. 


men lite av de som finns i minnet kan jag dela med mig av, 


Midsommar spenderade vi med familj och vänner ute i skärgården,pajjen levde livet av o springa lös upp o ner i vattnet och leka i strandkanten hela dagarna :) 


nu i veckan har han varit med mammas man på jobbet (snickare) och fjäskat för alla byggare och levt rövare om jag inte miss tror mig... haha ! 

Imorgon har han mammas man tagit ledigt veckan ut så dom åker ut till Tropet i strägnes och spenderar resten av  veckan och helgen.

så blir hundlös ända tills på söndag .. vi som var uppe i intensivträning som nu får avbrytas ... så kan det gå ibland .. jag jobbar hela veckan så han måste vara med görgen :) och han tackar nog inte nej till det, varken görgen eller pajjen ..haha ! 



ikväll är vi precis hemkommna från hundträningen, emma hade öppenträning. 

gick bra ända tills det kom en med en hund som inte är så gamla och har jobbigt med andra hundar så hon kör med en grej som låter psyyyyy !!! och då  blir pajjen jätte låg och stänger nästintill av sig.. jag blir irriterad / ledsen över att han är så fjantig så bilresan hem igen satt jag och tänkte på hur chicken han är och kom då fram till att det fan är jag som är chicken som tar åt mig så mycket när han blir så där rädd... nått vi på något sätt måste jobba på att han ska klara av det och vara kvar i situationen med öronen på kopplade ! men blir inget roligt avslut på en så bra början.

började med att jag hade han lös från att han hoppade ur bilen tills vi kom fram till alla hundar på ängen :)


 

Av julia - 18 juni 2011 19:10








Idag tog vi bilen till landet , strax innan gävle, hade det trevliga sällskapet Elin och Tindra med oss: 

 

 Vi åkte upp för att klippa gräset, men hade ju även tänkt att det skulle vara fint väder så vi kunde vara ute och gå och fota lite.. men sån tur hade vi inte då det regna i stort sätt hela tiden, ett litet upphåll fick vi och då passade vi på att klippa gräset:   och hundarna ville röra på sig så lite foto och kortprom blev det: 


hahah, undra vad dom såg för hemskt.. haha

 

Ajax tycker det här med att ligga still hela tiden på promenaden för att fota inte är så roligt...

  blivande bästisar.. ;) 


   Den sötaste söta Tindra    Ajax lite ledsen att han inte fick hoppa i och bada...   

nu är vi hemma igen och behöver nog ta en dusch båda två :) 



*fotona tagna av Elin* 

Av julia - 16 juni 2011 15:18

nu har det varit lite full rulle hära, så ingen tid åt skrivandet har det funnits + att internet har krånglat massor men nu börjar det komma i ordning hoppas jag ! 


Det är mycket tankar på att jag skulle vilja ha en andra hund... men familjen är inte så pigg på att ta in en valp i huset.. 


så Ajax får massa träning och så slutar det oftast med att det blir pankaka i slutet för jag kör för länge än vad han orkar (speciellt när det är så varmt också) men nu har jag bestämt att vi ska göra hårsatsning på lydnaden och alla andra aktiviter får ligga lite på sidan om nu... känns lite tråkigt då freestylen o frisbee o allt annat vi gör är ju så kul , men känns som de blir för mycket för han att hålla på lite halvdant med allt, blir ingen ordning alls :P (där den andra hunden åter kommer in ) haha ! 


Idag har vi varit nere på tyresö bk med Elin och lilla valpen Tindra, hon är lite försktig på hundar men nu tredje gången dom sets så vågar hon sig fram o luka på honom lite o springa till han o sen vänder hon fort :) men Ajax är snäll och bryr sig inte så mycket om henne, utan låter henne springa efter om hon vill och vill hon inte så låter han henne vara ! 


Men det blev lydnads träning för hela slanten nere på tyresö bk ! 


nu är det dax att fixa sig för att åka iväg och fira farmor som fyller år ! 

Av julia - 7 juni 2011 21:18

Nu är långhelgen slut, i onsdags tog mamma med sig pajjen till deras landställe och jag skulle passa på och vara hundledig och gratta en vän och bara passa på och träffa folk o inte vara hemma.... men så vaknade jag upp torsdag morgon och var dunderförskyld och feber .. så helgen bestod av att ligga inne i soffan. 


Så tur för pajjen att att fick följa med till landet ist där jag inte tvivlar på att han levt livet så trött som han var när han kom hem igår ! 
han har fått vara ute hela dagarna och varvat med att springa runt och kolla så mamma och görgen sköter sig när dom jobbar och bära tillbax alla pinnar in på tomten igen som dom bär ut .. *haha*, flörta med grannarna och gå ne till bryggan och bada !



Jag har även fått äran av Emma att vara hjälpinstruktör på hennes valpkurs och vardagslydnadskurs, är jätte kul och nyttigt ! så igår var det kursstart för dom båda grupperna (dom var efter varandra). 

träningsskugen blev man när man varit hundledig en hel långhelg och sen vara med när andra tränar sina hundar.
Så idag var det öppen träning men den missade vi då jag var tvungen att jobba, men var väl tur i otruen pajjen behöver nog en vilo dag eller två !


Nu ska det bli bortstning av hund för att få bort lite päls så han kanske flämtar en aningens mindre, sen är det sovdags :)



en liten pajj, 10 veckor ! 

     

*är väldigt valpsugen* 



Av julia - 1 juni 2011 20:48

Idag gick vi ner till Tyresö brukshundsklubb och frisbee hade vi med oss för att börja med det igen, så var första gången för i år. Ajax tycker det är jobbigt med värmen + att frisbee tar både fysiskt och psykiskt så man kan bara köra korta stunder i taget :) men han älskar det ! min lilla clown  :)  (*ännu en andledning till att ja måste ha en till hund, mendan en ligger på vila kan jag köra den andra*) 


Nere på brukshundsklubben mötte vi även upp Elin med sina lilla pumivalp Tindra, söt som socker ! :) så det blev lite träning för ajax, miljöträning för tindra och valpgos för mig !  :) en härligt avslut på dagen och skönt att ha tränat innan jag skulle lämna han till mamma som ska ta med han till landet över helgen, så han kommer hem igen på måndag.. blir en lång helg utan hund.. kan vara både skönt och tråkigt.. ! 


Elin tog lite bilder på clownen när vi körde frisbee; 


  

             

 


Elin & Tindra 


 


Jag måste verkligen öva på att kasta frisbee igen, handlar ju om lite teknik också för  att det ska bli shysta kast till hunden.. så kanske måste passa på att öva nu när ajax är borta hela helgen .. haha ! 



Ha en härlig låånghelg !   

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards