SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg under augusti 2011

Av julia - 28 augusti 2011 19:40

     



Tack Elin för alla bilder ! :) 

Av julia - 28 augusti 2011 12:58

ja, nu blev det så där långt mellanrum mellan inläggen igen... mycket har hänt sen sist vi skrev. skriver ner några saker som ligger närmast i minnet ! :)


I vår lydnadsgrupp går det bra, är super kul att vi har äran att få vara med ! :D i Torsdags hade vi tävlingsträning..det va verkligen behövligt för oss för o både få reda på vad vi måste träna mer på gällande Ajax men även vad jag måste träna på.. och vi fick massa tips av Emma på vanliga nybörjar fel när man tävlar och lite hur vi ser ut när vi går osv.. måste ju andas nån stans där i röran oxå... hmm ! hur det nu ska gå till ! haha


När vi gick av planen efter "tävlingen" tycket jag det kändes piss... Ajax var inte rikigt med i svängarna så som han brukar vara tyckte jag. Han missa ställande under gång och la sig istället.. men jag var nervös och otydlig mot han o hej o hå.. och inte nog med det så låg det en höglöpande tik brevid planen !

Men nu i efterhand och efter Emmas komentar så är vi lite nöjdare, för somsagt för några månader sen hade han nog knappt jobbat om löptiken varit dära. och jag vill att allt ska vara PERFEKT .. men träning gr fördighet !

så vi måste öva mer på det här med träningstävling och tävla så jag vet hur jag ska bete mig framförallt ! :)


Igår åkte jag och Ajax hem till en kompis, vi möttes inne i stan för att handla först, så lite buss och tunnelbane åkning blev det för Ajax!

och oj vad folk tittar och pratar med honom när man går förbi och tycker han är söt och ovanligfärg så det är roligt tills dom flyger ner med sina händer o börjar klappa och sen frågar om det går bra att hälsa... skulle kanske sätta på han en väst där det står något "tränar..stör ej hunden" så dom låter han vara :)

men det gick bra och Ajax skötte sig kanon! la sig på slussen i rusningstrafiken medan vi väntade på Lina & Jennifer som var inne och handlade vår middag!


Värre var det dock när vi skulle ta oss hem igen..klockan glömdes bort och vid 2 tiden skulle vi ta oss hem igen...och kan ju säga att det inte är många nyktra människor i stan den tiden på dygnet...

började med att vi kom ner till tunnelbanan vid Lina och några vinglade fram och ville hälsa på hunden..(Ajax) han blev lite osäker på dom men nosa lite och satte sig vid mina ben sen! (Duktig pojke ! ) 
Sen var vi tvugna att byta tunnelbana i slussen..där det var proppat med fulla människor och det låg donken mat överrallt, spyor och trasiga ölflaskor.. tillslut tog vi oss fram och fick trycka in oss i tunelbanan där det minst tio st med rödsprängda ögon och darrande händer sträcka fram sina händer både från höger o vänster och ville prata både med och om hunden... Men jag kunde vara stolt över Ajax han skötte sig bra och jag sa att han skulle lägga sig så han la sig under mig vilket hindrade att iaf några inte nåde fram till honom...


i dom lägerna vill man ha några storlekar minder så man kan göma hunden i jackan eller hade nog varit skillnad om man hade en annan ras..när jag hade min shäfer tillexempel var det inte alls lika mycket uppmarksamhet och folk som ville fram... 


men får se det från posetiva sidan att det var väldigt bra träning för honom att åka på natten bland "konstigt" !



nu ska vi packa ihop väskan och åka ner till klubben och träna lite strax !

Av julia - 14 augusti 2011 21:30

 

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards