SOLSKENETS BELLOROFON *AJAX*

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av julia - 2 oktober 2011 18:08

Igår var det en väldigt nervös dag, usch att man inte kan hålla nerverna i styr ! det var nämligen trävling på gång ! 
Vi startade i klass 2, och kammade hem ett första pris o en tredje placering.
5 av 5 från team ego dog´s tävlande igår stod på prispallen, vi var ett mycket nöjt gäng med den bästa cochen som var på plats och stöttde oss, värmde upp oss, gav oss tips - ja allt en coch gör ! Tusen tack till våran Emma ! :)
Grattis till emma som även blev svenskt lydnads champion igår :)

med tanke på vår korta tid vi haft att träna inför tvåan, som resulterat i att jag tränat "sönder" hunden, tränat flera timmar om dagen... haha ! så nu har vi fått order om att vila 1 vecka, vet inte hur det ska gå.. klia i fringarna redan idag för jag ville ute och träna.. men fick nöja oss med några promenader ist !

är inte helt nöjd med mig själv på tävlingen...

platsliggningen - 10
fritt följ - 9,5 (riktigt nöjd, med tanke på att det inte vart vårt starkaste moment)
läggande - 0 (såå ARG på mig själv, hjärnan var inte med och ja tänkte säga stå - hunden ställde sig (duktig hund) men det var ju läggnade...)
inkallande med ställande - 10 (nöjd, något vi slitit med )
sändande med ställande - 9 (super glad att han sprang in i rutan)
apporteringen - 7 ( som ja trodde.. lek och massa tugg...)
fritt hopp över hinder - 6 (lilla cirukshunden kan så mkt bättre än de...)
fjärren - 7,5 ( dubbelkomando och seg , något jag nästan viste innan)


men trotts de kammande vi ihop 165,5 p och det räckte till ett första pris !!

   


imrogon håller vi alla tummar och tassar för ajax, han ska nämligen "besiktigas", jag hoppas verkligen verkligen att allt står bra till med lill pojken så vi kan fortsätta  tuta o köra !! 

Presentation


Jag är en aussie kille som heter Ajax och kommer från Solskennetskennel ! Här kan ni följa mina dagar så som vardagen till träningar,tävliggar och utställningar tillsammans med min matte julia 19 år!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards